Program konference

Personalistika, právo
a vzdělávání ve veřejné správě


24. až 26. září 2025, Brno  

Nejnovější a nejlepší informace z personalistiky, práva a vzdělávání ve veřejné správě na jednom místě...

Spolupořadatelé:

Statutární město Brno
Ministerstvo vnitra ČR
Právnická fakulta Masarykovy univerzity
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
Asociace krajů ČR
Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR
JUDr. Púry František, Ph.D., předseda trestního kolegia Nejvyššího soudu ČR

24. září 2025

Plénum (společné pro všechny účastníky)

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1, sál Zastupitelů

Stejně jako v loňském roce účastníky celého dne a slavnostního večera provede moderátor Mgr. Jiří Kučera

Dopolední blok

  • 09:15–10:00  Prezence účastníků
  • 10:00  Zahájení konference
    JUDr. Markéta Vaňková, primátorka Statutárního města Brna
  • Úvodní zdravice
    doc. JUDr. Mgr. Martin Škop, Ph.D., děkan Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně
    doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
    Jindřich Fryč, nejvyšší státní tajemník, Ministerstvo vnitra
    Jiří Koubek, DiS., vrchní ředitel sekce veřejné správy, Ministerstvo vnitra
    Jitka Hlavačková, Ph.D., MBA, ředitelka Krajského úřadu Zlínského kraje
    Jan Holický, MBA, předseda Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, tajemník Úřadu městské části Praha 6
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed

Odpolední blok

  • doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D.,předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
    „Aktuální praxe ÚOHS v oblasti dohledu nad zadáváním veřejných zakázek a koordinace veřejné podpory“
  • Josef Středula, předseda Českomoravské konfederace odborových svazů
    „Aktuální pohled ČMKOS – vztah zaměstnavatel vs zaměstnanec“
  • Mgr. Dana Roučková, vrchní ředitelka sekce legislativy, Ministerstvo práce a sociálních věcí
    „Zákoník práce a jeho flexi novela“
  • prof. JUDr. Petr Hůrka, Ph.D., Právnická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
    „Flexi novela zákoníku práce z pohledu zaměstnavatele“

Večerní program

  • 18:30–19:45  Slavnostní večeře, Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 20:00–21:45  Slavnostní večer, předávání cen společně s koncertem populárních filmových melodií v hudební produkci  interpretů Národního divadla v Praze, Místodržitelský palác, Moravská galerie, Moravské náměstí 1a

 

25. září 2025

Ve čtvrtek 25. září 2025 budou probíhat jednání v jednotlivých sekcích

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1

09:00–16:00

Všechny sekce budou v jedné budově, a účastníci celé třídenní konference tak v den konání paralelních sekcí, mohou libovolně přecházet ze sekce do sekce.

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

  • 9:00–10:00
    prof. JUDr. Petr Hůrka, Ph.D., Právnická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
    „Změny ve skončení pracovního poměru u zaměstnavatele“
  • 10:00 – 10:15
    coffee break
  • 10:15–12:15
    Mgr. Dana Roučková, vrchní ředitelka sekce legislativy, Ministerstvo práce a sociálních věcí
    "Praktické dopady flexi novely zákoníku práce účinné od 01.06.2025"
     * Zvýšení flexibility pracovních vztahů
     * Výpovědní doba začne běžet dnem doručení
     * Jednoměsíční výpovědní doba při porušení kázně nebo nesplnění požadavků
     * Náhrada při ukončení pracovního poměru ze zdravotních důvodů
     * Delší zkušební doba
     * Rozšíření započitatelné praxe
     * Práce na dohodu během rodičovské
     * Garance návratu po rodičovské na původní pozici
  •  12:30–13:30
    oběd Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:30–15:30
    Ing. Mgr. David Sláma, ředitel odboru strategického rozvoje a koordinace veřejné správy, Ministerstvo vnitra ČR
    „Vzdělávání úředníku USC v kontextu novely zákona č. 312 /2002 Sb.“

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

  • 09:00–10:15
    Mgr. Aleš Kalvoda,
     vedoucí inspektor Oblastního inspektorátu práce pro Ústecký kraj a Liberecký kraj
    „Kontrolní činnost inspekce práce ve školských zařízeních“
  • 10:15–10:30
    coffeebreak
  • 10:30–11:45
    JUDr. PhDr. Jiří Valenta,
    expert na školskou legislativu
    „Pedagog mezi paragrafy“
  • 11:45–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–13:30
    PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, MPA, 
    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, státní tajemník
  • 13:30–14:00
    Mgr. Jaromír Beran,
    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže
  • 14:00–14:15
    coffee break
  • 14:15–15:00
    Ing. Miroslav Krejčí, CERMAT
    „Aktuální situace přijímacího řízení na rok 2026“
  • 15:00 – 15:30
    Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M., MSc.,
    Česká školní inspekce, Ústřední školní inspektor
    „Koordinovaná metodická podpora škol“
  • 15:30–16:30
    Mgr. Renáta Zajíčková,
     poslankyně, pedagožka, zakladatelka gymnázia, celoživotní podporovatelka vzdělání, sportu a veřejného života
    „Legislativní změny ve školství“

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

  • 09:00–10:00
    PhDr. Stanislav Měšťan, LL.M., státní tajemník, Ministerstvo zdravotnictví
    „Onboarding ve státní správě – dobrá praxe“
  • 10:00–10:30
    cofee break
  • 10:30–12:00
    prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc., vedoucí Psychologického ústavu, Masarykova univerzita, Filosofická fakulta
    „Trendy v oblasti Wellbeingu“
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–14:20
    Radim Pařík, mezinárodní profesionální vyjednavač, lektor, vrcholový manažer a překladatel do znakové řeči a od konce roku 2022 prezident Asociace vyjednavačů.
    „Zdravé vztahy na pracovišti – jak řídit tým zaměstnanců a jak pracovat s problematickými zaměstnanci“
  • 14:20–14:45
    coffee break
  • 14:45–15:45
    Mgr. Filip Klieštík, vedoucí Odboru personálního, Krajský úřad středočeského kraje
    „Výběr zaměstnanců – jak připravit inzerát pro vhodného uchazeče a jak si udržet zaměstnance - bonusy pro sladění rodinného a pracovního života“

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

  • 09:00–10:00
    Mgr. Luboš Šafránek, tajemník Městského úřadu Prachatice
    „Sdílení dobré praxe – jak využít AI ve veřejné správě“
  • 10:00–10:15
    coffee break
  • 10:15–11:45
    JUDr. Tomáš Rychlý Ph.D.,
    předseda senátu Nejvyššího správního soudu
    „Judikatura v oblasti zákona o státní službě“
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–14:45
    JUDr. Mgr. Vlastimil Fidler, člen rozkladové komise ÚOHS, spoluautor zákona o zadávání veřejných zakázek, spoluautor 3 vydání komentáře k zákonu
    „Aktuality z veřejných zakázek a rozhodovací praxe ÚOHS“
    Mgr. Iveta Pospíšilíková, ředitelka odboru druhostupňového rozhodování na ÚOHS, předsedkyně rozkladových komisí pro oblast dohledu nad zadáváním veřejných zakázek
    „Aktuální rozhodovací praxe  Soudního dvora EU“
  • 14:45–15:00
    coffee break
  • 15:00–16:00
    JUDr. Roman Horáček, PhD.,
    místopředseda Vrchního soudu v Praze
    „Nedovolená veřejná podpora a nekalá soutěž“

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

Sekce bude probíhat formou kulatého stolu sdílením prezentací tzv. dobrých praxí a diskuzí nad aktuálními legislativními podněty, které vyvolávají dynamickou proměnu povinností v organizaci výkonu veřejné správy na úřadech obcí a měst v příčinných souvislostech.

Gestoři:

  • PhDr. Roman Nogol, MPA, tajemník magistrátu města Karviná
  • Ing. Zdeněk Slepička, tajemník magistrátu města Kladna

Dopolední blok: 09:00–12:00

Téma: Zákon o podpoře bydlení a příprava jeho realizace

  • Problematika vzniku tzv. „Kontaktních míst bydlení“ dle zákona o podpoře bydlení ve vybraných úřadech
  • Diskuse na téma aplikace zákona o podpoře bydlení, komentář k připravovaným prováděcím předpisům dle tohoto zákona
  • Výběr „rizikových míst“ zákona a příprava možných doporučení k pozměňovacím návrhům pro legislativní proces

 Téma: Rizika v práci úředníků obecních a městských úřadů a ochrana úředních osob

  • Zkušenosti Magistrátu města Karviné a přehled agend nejvíce ohrožených agresivním chováním občanů
  • Zabezpečení „rizikových“ agend z pohledu krajského úřadu v organizacích zřizovaných kraji, školách a jiných veřejných institucí
  • BOZP a práce s riziky tohoto druhu – zástupce SÚIP

 

12:00–13:00: oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed

 

Odpolední blok: 13:00–16:00

Téma: Sledování a porovnávání vybraných ukazatelů z pracovněprávní oblasti

  • Zpráva o rozvoji lidských zdrojů Magistrátu města Karviné po deseti letech sledování dat.
  • Příspěvek na přenesenou působnost a názor MV ČR na míru krytí skutečných výdajů na straně obecních a městských úřadů – zástupce MV ČR
  • Míra krytí výdajů na přenesenou působnost z pohledu tajemníka magistrátu
  • Příspěvek, dotace a transfery na výkon přenesené působnosti obcí z pohledu MF ČR – zástupce MF ČR

Téma: Aktuální legislativní úpravy a jejich dopady v chodu obecních a městských úřadů

  • Novela občanského zákoníku s dopadem na organizaci projednávání přestupků
  • Organizace voleb a agenda e-občanky
  • Nový způsob vyřizování žádostí o řidičská oprávnění, jejich distribuce a role úřadů ORP – zástupce MD ČR
  • Závěr a shrnutí diskutovaných témat

26. září 2025

Plénum (společné pro všechny účastníky)

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1, sál Zastupitelů

Akreditace MV: připravujeme... (webinář)

  • 09:00–11:00

    PhDr. Marian Jelínek, Ph.D.

    Hokejový trenér, kouč, manažer a autor řady knih. Již více než 35 let se zabývá sportovní psychologií a mentálním koučinkem.

  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed

  

Kontaktujte nás pro bližší informace, poskytneme Vám odpovědi:
 +420 222 511 152