Program konference

Personalistika, právo
a vzdělávání ve veřejné správě


25. až 27. září 2024, Brno  

Nejnovější a nejlepší informace z personalistiky, práva a vzdělávání ve veřejné správě na jednom místě...

Kompletní program v jednom dokumentu PDF

Fotogalerie je k dispozici ZDE (přístup vyžaduje zadání hesla)

25. září 2024

Plénum (společné pro všechny účastníky)

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1, sál Zastupitelů

  • 09:15–10:00  Prezence účastníků
  • 10:00  Zahájení konference
    JUDr. Markéta Vaňková, primátorka Statutárního města Brna
  • 10:00–10:30
    Mgr. Zdeněk Zajíček
    ,
    prezident Hospodářské komory ČR a prezident ICT Unie
    „Elektronizace veřejné správy a její výzvy pro 21. století“
  • 10:30–11:00  Úvodní zdravice
    doc. JUDr. Mgr. Martin Škop, Ph.D., děkan Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně
    doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
    Mgr. Jiří Koubek, DiS., vrchní ředitel sekce veřejné správy, Ministerstvo vnitra
    Ing. Oliver Pospíšil, MPA, tajemník Magistrátu města Brna
    Ing. Jan Holický, MBA, předseda Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR, tajemník Úřadu městské části Praha 6

11:00–17:00 Plénum

Akreditace MV: AK/PV-498/2024, AK/PV-497/2024 (webinář)

  • 11:00–11:30
    prof. JUDr. Radim Polčák, Ph.D.
    , prorektor pro rozvoj, legislativu a informační technologie Masarykovy univerzity
    „Právní rizika použití AI při rozhodování ve správním řízení v 1. stupni“
  • 11:30–12:00
    Mgr. Jaroslava Rezlerová,
     generální ředitelka ManpowerGroup
    „Pracovní trh a jeho aktuální potřeby“
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–13:30
    doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D.
    ,
    předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
    „Aktuální praxe ÚOHS v oblasti dohledu nad zadáváním veřejných zakázek a koordinace veřejné podpory“
  •  13:30–14:00
    Mgr. Martin Koníček
    , Krajský úřad Jihomoravského kraje – vedoucí odboru kancelář ředitele
    Mgr. Pavla Horáková, Krajský úřad Jihomoravského kraje – psycholog
    „Firemní kultura bez filtru: Upřímně o tom, jak to u nás chodí“
  • 14:00–14:20
    coffeebreak
  • 14:20–14:40
    Josef Středula
    , předseda Českomoravské konfederace odborových svazů
    „Aktuální pohled ČMKOS – vztah zaměstnavatel vs zaměstnanec“
  • 14:40–15:00
    Mgr. Radka Vladyková
    , výkonná ředitelka Svazu měst a obcí
    „Umělá inteligence a její praktické využití pro veřejnou správu“
  • 15:00–15:20
    Mgr. Václav Stupka, Ph.D.,
      Masarykova univerzita – Centrum vzdělávání, výzkumu a inovací v informačních a komunikačních technologiích
    “Může nás regulace ochránit před riziky AI?”
  • 15:20–16:00
    Mgr. Dana Roučková, 
    vrchní ředitelka sekce legislativy, Ministerstvo práce a sociálních věcí
    „Zákoník práce a jeho novelizace“
  • 16:00–16:45
    prof. JUDr. Petr Hůrka, Ph.D.
    , Právnická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
    „Novela zákoníku práce z pohledu zaměstnavatele“

Večerní program

  • 18:30–19:45  Slavnostní večeře, Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 20:00–21:45  Slavnostní večer, předávání cen společně s koncertem populárních filmových melodií, Místodržitelský palác, Moravská galerie, Moravské náměstí 1a
  • 22:00  neformální setkání U Stopků

 

26. září 2024

Ve čtvrtek 26. září 2024 budou probíhat jednání v jednotlivých sekcích

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1

09:00–16:00

Všechny sekce budou v jedné budově, a účastníci celé třídenní konference tak v den konání paralelních sekcí, mohou libovolně přecházet ze sekce do sekce.

Akreditace MV: AK/PV-541/2014, AK/PV-706/2022 (webinář)

09:00–16:00

09:00–10:00  Praktické dopady novely zákoníku práce účinné od 01.01.2024 a od 01.08.2024

  • Mgr. Dana Roučková, vrchní ředitelka sekce legislativy, Ministerstvo práce a sociálních věcí
    * Dohody v praxi – naplnění podmínek a zároveň zachování jejich účelu
    * Kdy vznikne zaměstnanci na dohodu nárok na dovolenou? A jak ji vypočítat?
    * S jakým předstihem musí zaměstnavatel u dohod rozvrhnout práci dopředu? Jak toto ošetřit při nárazové/nepravidelné práci?
    * Nově povinná evidence odpracované doby: Musí být evidence v tištěné formě, nebo stačí elektronicky či dokonce e-mailem?
    * Komu a kdy náleží povinné příplatky za práci v noci, o víkendech, práci přesčas?
    * Které pracovněprávní dokumenty se (ne)smí elektronicky doručovat?
    * Kdy můžete při doručování pracovněprávních dokumentů použít e-mail či datovou zprávu? Je potřeba souhlas zaměstnance?
  • 10:20–10:40
    coffeebreak
  • 10:40–11:40
    JUDr. Monika Schön, Ph.D.,
    soudkyně městského soudu v Brně
    „Home office a jeho využití – aktuální judikatura“
  • 12:00–13:00
    oběd Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–14:00
    JUDr. Jiří Vaňásek, 
    místopředseda Českomoravské konfederace odborových svazů
    „Zákoník práce ve světle aktuálních změn“
  • 14:00–14:40
    Mgr. Kristina Chrástková, odborná poradkyně STMOÚ ČR, přední odbornice na problematiku pracovněprávních vztahů v ÚSC
    Novela zákona o úřednících
  • 14:40–15:00
    coffeebreak
  • 15:00–16:00
    Bc. Miroslav Veselý, ředitel odboru veřejné správy, dozoru a kontroly
    „Novela zákona o úřednících“

Akreditace MV: AK/PV-521/2024, AK/PV-520/2024 (webinář)

  • 09:00–09:40
    JUDr. Petr Mikeš Ph.D.,
    předseda senátu Nejvyššího správního soudu, specializuje se na oblast veřejných zakázek a oblast státní služby
    „Za jakých podmínek lze výplatu dotace pozastavit a jak se lze bránit proti nevyplacení dotace či její části a proti rozhodnutí o porušení rozpočtové kázně?“

09:40–15:00  Kulatý stůl „Od poslední novely zákona o veřejných zakázkách k další chystané úpravě“

  • JUDr. Mgr. Vlastimil Fidler, člen rozkladové komise ÚOHS, spoluautor zákona o zadávání veřejných zakázek, spoluautor 3 vydání komentáře k zákonu
  • Mgr. Markéta Dlouhá, místopředsedkyně Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
  • JUDr. Petr Mikeš Ph.D., předseda senátu Nejvyššího správního soudu, specializuje se na oblast veřejných zakázek a oblast státní služby
  • Mgr. Iveta Pospíšilíková, ředitelka odboru druhostupňového rozhodování na ÚOHS, předsedkyně rozkladových komisí pro oblast dohledu nad zadáváním veřejných zakázek
  • JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D., advokátní kancelář Matzner & Vítek
  • 10:30–10:50
    coffeebreak
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 14:30–15:00
    coffeebreak

15:00–16:00

  • JUDr. Petr Mikeš Ph.D., předseda senátu Nejvyššího správního soudu, specializuje se na oblast veřejných zakázek a oblast státní služby
    * Vyhledávání vhodných služebních míst
    * Trvání služebního poměru s ohledem na bezprostředně předcházející pracovní poměry v souvislosti s odbytným
    * Rozhodná výše platu pro výpočet platu zaměstnance zařazeného mimo výkon služby a odbytného
    * Možnost krácení platu v případě neomluvené absence
    * Možnost činit úkony směřující k odvolání představeného ze služebního místa před účinností organizačních změn
    * Odpovědi na problematické aspekty zákona o státní služby pohledem aktuální judikatury NSS
      

Akreditace MV: AK/PV-533/2024, AK/PV-532/2024 (webinář)

09:00–16:00

  • 09:00–10:00
    JUDr. Jiří Doležílek,
    předseda pracovněprávního senátu Nejvyššího soudu ČR
    * Změny v řetězení pracovních smluv pedagogických pracovníků
    * Rozdíly v náhradách nákladů při výkonu práce na dálku u pedagogických a nepedagogických pracovníků
    * Dočasné jmenování ředitele bez konkurzního řízení
    * Elektronické uzavírání pracovních smluv a dohod (DPP a DPČ)
    * Které pracovněprávní dokumenty (ne)smíte elektronicky doručovat?
    * Kdy můžete použít e-mail či datovou schránku? A je potřeba souhlas zaměstnance?
  • 10:00–10:40
    Mgr. Aleš Kalvoda,
    vedoucí inspektor Oblastního inspektorátu práce pro Ústecký kraj a Liberecký kraj
    „Kontrolní činnost inspekce práce ve školských zařízeních“
  • 10:40–11:00
    coffeebreak
  • 11:00–12:00
    Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.,
    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
    „Adaptační období a uvádějící učitel od 01.01.2024“
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–13:30
    PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, MPA, 
    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, státní tajemník
    implementace Strategie 2030+ prostřednictvím Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání a vzdělávací soustavy ČR
    podpora pohybových aktivit dětí, žáků a studentů
    podpora duševního zdraví dětí, žáků a studentů ve školách
    systém primární prevence
  • 13:30–14:00
    Mgr. Jaromír Beran, 
    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, zástupce vrchního ředitele sekce vzdělávání a mládeže
    * legislativní změny v regionálním školství a jejich dopady v praxi
    * financování regionálního školství
    * revize rámcových vzdělávacích programů a inovace oborové soustavy
    * přijímací zkoušky ke střednímu vzdělávání
  • 14:00–14:20
    coffee break
  • 14:20–15:00
    Ing. et Ing. Jáchym Lukeš, Ph.D.,
    Ministerstvo financí ČR, vedoucí oddělení Účetnictví a  odborný asistent na Katedře finančního účetnictví a auditingu na Vysoké škole ekonomické v Praze
    „Novela zákona o účetnictví se zaměřením na školská zařízení“
  • 15:00–15:40
    JUDr. Lucie Sedláková,
    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy; JUDr. Tomáš Sedlák, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
    „Přerušení, ukončení vzdělávání a opakování ročníku se zaměřením na správní řízení“ 
  • 15:40–16:00
    Mgr. Renáta Zajíčková,
    poslankyně, pedagožka, zakladatelka gymnázia, celoživotní podporovatelka vzdělání, sportu a veřejného života
    „Připravované legislativní změny ve školství“

Akreditace MV: AK/PV-162/2021, AK/PV-705/2022 (webinář)

09:00–16:00

  • 09:00–09:45
    Ing. Jana Ondříčková, MBA, Centrum manažerského rozvoje
    „Metody výběru budoucích zaměstnanců“
  • 09:45–10:30
    Ing. Jiří Halbrštát,
    ředitel náboru a marketingu personální agentury ManpowerGroup
    „Jak poznat kvalitního zaměstnance a jak si ho udržet“
  • 10:30–11:00
    coffeebreak
  • 11:00–11:30
    Ing. Tomáš Kotyza, MBA,
     ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje
    „Leadership ve veřejné správě
  • 11:30–12:00
    plk. Mgr. Simona Hrubá,
    vedoucí odboru personálního Policejního prezidia ČR
    Personální řízení u Policie ČR
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed
  • 13:00–13:40
    por. Jan Chaloupka, odbor komunikace a vnějších vztahů Policejního prezidia ČR
    Krizová komunikace a komunikace na sociálních sítích
  • 13:40–14:20
    plk. Mgr. Petra Literová,
    vedoucí oddělení náboru a personální stabilizace
    Náborové aktivity Policie ČR a jejich specifika
  • 14:20–14:50
    coffeebreak
  • 14:50–15:30
    pplk. PhDr. Lenka Šrámková,
    oddělení vedoucího psychologa
    Assessment centrum v rámci Policie ČR

Doprovodný program

  • Komentovaná prohlídka vily Tugendhat zapsané do seznamu světového dědictví UNESCO  – čas prohlídky bude upřesněn (účastníci konference si hradí vstupné)
  • Prohlídka Vodojemů na Žlutém kopcičas prohlídky od 16:00 hod pro první skupinu. Od 17:00 hod pro druhou skupinu. Délka komentované prohlídky je 60 minut.
  • Prohlídka Arnoldovy vily – čas prohlídky od 15:00. Délka komentované prohlídky je 60 minut. (počet účastníků prohlídky omezen).
  • Od 19:00 – hradní restaurace Špilberk – raut, tradiční společenský večer s cimbálovou muzikou

27. září 2024

Plénum (společné pro všechny účastníky)

Magistrát města Brna, Dominikánské nám. 1, sál Zastupitelů

Akreditace MV: AK/PV-389/2021, AK/PV-414/2024 )webinář)

  • 09:00–10:30
    Moderovaný rozhovor PhDr. Jakuba Železného s
    prof. MUDr. Martinem Barešem, Ph.D., rektorem Masarykovy univerzity
    a
    Dr. Zbigniewem Czendlikem,
    římskokatolickým knězem
  • 10:30–11:30
    „Mluvená čeština ve zkratce s Jakubem Železným“
    Tombola na závěr konference.
  • 12:00–13:00
    oběd – Pivovarský dům Poupě, Dominikánská 342, 602 00 Brno-střed

  

Kontaktujte nás pro bližší informace, poskytneme Vám odpovědi:
 +420 222 511 152